Accions Sindicls

24n Mobilitzacions! Contra la reforma de les pensions i per uns pressupostos socials

20 de nov. 2013, 5:54 publicada per Consorci Hospitalari Vic

Consoliden retallades i ens porten 10 anys enrere

Fomenten les privatitzacions d’empreses i serveis públics

Estocada a: salut, educació, dependència, prestacions socials....

Pugen impostos a les rendes baixes

Baixen impostos a les rendes altes

CCOO convoca mobilitzacions el 22, 23 i 24 de novembre de 2013 a Catalunya

Mobilitzacions contra la reforma de les pensions i per uns pressupostos socials

FotoLa Confederació Europea de Sindicats (CES), amb el seu president, Ignacio Fernández Toxo, al capdavant, ha convocat jornades d’acció a tota Europa entre els dies 17 i 24 de novembre amb l’objectiu d’impulsar i activar el Pla d’inversions i creixement de l’ocupació de qualitat elaborat pel sindicalisme continental. Aquest Pla és una ambiciosa i detallada estratègia de reactivació econòmica per sortir de la crisi i acabar amb les polítiques d’austeritat, mitjançant una forta inversió anual i la creació de milions de llocs de treball en els propers 10 anys.

A Catalunya es convocaran manifestacions a Barcelona i Girona el diumenge 24 de novembre, a Tarragona i Lleida el dissabte 23 i a Tortosa, Vic, Terrassa i Sabadell el divendres 22. L’objectiu és mostrar el rebuig frontal de CCOO i moltes altres organitzacions socials a la reforma de les pensions que prepara el Govern del PP i que significarà una enorme agressió al poder adquisitiu de les pensions i la sostenibilitat futura del sistema, i reclamar també uns pressupostos de l’Estat i de Catalunya que tinguin un caire social i abandonin les retallades en sanitat, educació i serveis socials.

Les mobilitzacions són les següents:

BARCELONA. Manifestació el diumenge 24 de novembre a les 12'00h. Sortida de Passeig de Gràcia/Av. Diagonal.

GIRONA. Manifestació el diumenge 24 de novembre a les 12'00h. Sortida de Plaça Independència.

TARRAGONA. Manifestació el dissabte 23 de novembre a les 18'30h. Sortida de Plaça Imperial Tarraco (final de la Rambla Nova).

LLEIDA. Manifestació dissabte 23 de novembre a les 18.00 h. Sortida de la plaça Ricard Viñes.

TORTOSA. Concentració el divendres 22 de novembre a les 18'00h. Davant la Delegació de Govern de la Generalitat (c/Montcada).

VIC. Concentració el divendres 22 de novembre a les 10'30h. A la porta del Consell Comarcal d'Osona (c/Historiador Ramon d'Abadal, 5 -Edifici del Sucre-).

TERRASSA. Manifestació el divendres 22 de novembre a les 18.30h. Rambla d'Egara (entre c/Ireneu i c/Grànius).

SABADELL. Manifestació el divendres 22 de novembre a les 18.30h. Rambla de Sabadell cantonada c/Alfons XIII.

Prèviament, el dimarts 19 de novembre, a les 11'30h, es farà una assemblea conjunta de CCOO i UGT de delegats i delegades al Centre Cívic de les Cotxeres de Sants de Barcelona (c/Sants, 79).

Manifestació a Barcelona, el diumenge 16 de juny

12 de juny 2013, 11:41 publicada per Consorci Hospitalari Vic

Mobilitzacions europees contra les polítiques d'austeritat

Foto

CCOO dóna suport a les mobilitzacions europees contra les polítiques d'austeritat impulsades per la Confederació Europea de Sindicats (CES). Així, el diumenge 16 de juny tindrà lloc a Barcelona (11.30h, a la plaça de Catalunya cantonada amb el  Pg. de Gràcia) una manifestació per l'ocupació i la protecció social.

Feu clic per veure:
- El cartell de la manifestació a Barcelona, el 16 de juny
- L'octaveta de la manifestació a Barcelona, el 16 de juny
- La declaració conjunta de les plataformes contra l'austeritat (acte al Centre Cívic Fort Pienc de Barcelona, 8-6-2013)

Entre els dies 8 i 16 de juny es fan diferents accions per denunciar les polítiques austericides:
- 10 de juny, 18 h, al Casal Pere Quart (Rambla, 69) de Sabadell, assemblea sobre l'educació.
- 11 de juny, 18 h, a la URV (Campus Catalunya) de Tarragona, xerrada: "Europa, problema o solució. Alternatives a la Troica".
- 13 de juny, 18 h, als Serveis Territorials d'Educació (c/Marquès de Comillas, 67) de Sabadell, cadena humana per l'educació pública.
- 14 de juny, 11h, al carrer 20 de juny de Girona, concentració i performance.

No ens fiqueu la ma a la butxaca!

5 de juny 2013, 14:00 publicada per Consorci Hospitalari Vic   [ actualitzat el 5 de juny 2013, 14:04 ]

El govern de la Generalitat segueix tancat en la seva negativa a negociar els
salaris i les condicions de treball dels seus treballadors i treballadores. Entre tant
fan propostes per reduir el personal i els serveis de les Administracions Locals o
demanen informes per reduir les administracions públiques a la mínima expressió.
Tot si val, amb l’excusa de la modernitat i l’eficiència, per privatitzar i reduir els
serveis públics i socials i per reduir el nombre de treballadors i treballadores de les
Administracions Públiques de Catalunya i precaritzar la seva feina i la seva vida.

Ho volen fer tant en el que depèn directament del govern com en allò que depèn
de les administracions locals i que te afectació sobre els serveis sanitaris, educatius,
administratius, de seguretat i protecció de les persones i dels bé comú.

Catalunya necessita amb urgència uns pressupostos socials, per garantir a la
ciutadania els drets propis d’un Estat de Benestar, i unes condicions de treball
estables i dignes pels treballadors i treballadors que presten un servei públic, tant sí
ho fan de forma directa com a través de concerts i convenis.

El Govern no pot seguir entestat en la eliminació de la paga dels treballadors i treballadores que depenen directament dels pressupostos i que repercutirà en la resta de treballadors i treballadores que presten serveis públics.
No es pot seguir mantenint aquesta mesura sense que es faci el debat pressupostari i s’aprovin els pressupostos pel 2013. De fer-ho el govern de la Generalitat s’estarà acarnissant de nou, amb els treballadors i treballadores, que
d’una o altra manera depenen dels pressupostos de la Generalitat.

No té cap mena de sentit mantenir una mesura en un moment que no es coneixen totes les variables pressupostaries, ni per la via dels ingressos ni per les l’objectiu final de dèficit.
Reiterem que qualsevol equilibri pressupostari ha de venir enfortint la recaptació, per la renegociació del deute de la Generalitat i per la reducció de despeses en lloguers i en alts càrrecs i personal de confiança.
EXIGIM
- La negociació de les retribucions 2013 i recuperació pèrdues 2012
- El manteniment de l’ocupació pública
- La revocació de l’acord de govern